• Home
  • مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان : (Time management) عمل یا فرایند طراحی و به کارگیری کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیت های مشخص میشود، به خصوص به منظور افزایش اثر بخشی, کارآیی یا باروری.

در این بخش از سایت می خواهیم شما را با اصول مدیریت زمان آشنا کنیم... امری که همگان چه در زندگی روزمره و چه در امر تجارت و بازرگانی و مدیریت خود به آن نیازمند بوده و گاها با مشکلاتی در آن دست به گریبان هستند. با اجرای مدیریت زمان، برنامه ریزی و پایش، پیامدهای واقع بینانه تری حاصل می‌گردد و همه چیز به شکل موثرتر انجام می‌شود.

این جمله را به دقت بخوانید : برای از دست دادن فرصت ها قرار نیست همیشه ماه ها و سال ها را تلف کنیم، از دست دادن همین ثانیه های دم دست هم می تواند بعضی فرصت ها را برای همیشه از بین ببرد. اگر بخواهیم زندگی را مدیریت کنیم و از آرزوهای کوچک و بزرگمان جا نمانیم باید از همین ساعت هایی که در آن هستیم، شروع کنیم و یاد بگیریم چطور مدیر زمان خود باشیم.

دوست دارم شما را با پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان که می توان گفت خلاصه کل مقالات مدیریت زمان است، آشنا کنم :

تکنیک شماره 1 : از کارهایی که باید انجام دهید، لیست تهیه کنید.
هیچ نظمی را در هیچ سیستمی در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد که بدون تهیه و استفاده از لسیت وجود داشته باشد. شما نمی توانید تمامش را در ذهنتان نگه دارید.

این تکنیک تهیه لیست استفاده فوق العاده زیادی برای شما خواهد داشت. افراد موفق جهان بی شک تمامی از لیست ها استفاده می کنند تا زمانشان را مدیریت کنند. از طرفی این گفته را فراموش نکنید، اگر شما لیستی ندارید، بی شک پول زیادی هم بدست نمی آورید.

تکنیک شماره 2 : یادآوری با کاغذهای یادآوری
ایده ساده است. شما یک پوشه 90 پرونده ای دارید؛ قرمز از 1 تا 30، آبی از 1 تا 30 و سفید هم از 1 تا 30 که نشانگر ماه جاری، ماه آینده و یک ماه بعد از ماه آینده. فرض کنیم شما با مشتری ای به توافق رسیدید و قرار فروش را برای 10ام ماه بعد گذاشتید.

کاری که باید انجام دهید تمام یادداشت ها، تمام پرونده، تمام مشخصان مشتری را در 10مین پوشه از پرونده آبی قرار می دهید و سپس فراموشش می کنید. در ا10م ماه بعد شما به سراغ پوشه که رفتید جزء به جزء اطلاعات یادتان خواهد آمد.

با استفاده صحیح این تکنیک با کاهش آشفتگی در محل کار یا زندگی شخصیتان روبرو خواهید شد.

تکنیک شماره 3 : جلسات را به حداقل برسانید.
هیچ کار مفیدی در جلسات انجام نمیشود! اما برای بعضی افراد محلی برای خودنمایی یا احساسی برای مهم بودن است. اما جایی نیست که کاری از پیش ببرد. شما به یک استراتژی نیاز دارید تا از این جلسات وقت گیر خلاص شوید. اگر شما جلسات را رهبری می کنید، لازم است که به صورت فوق العاده متمرکز و کوتاه پیش ببرید. اما اگر باید به جلساتی که دعوت شدید بروید، حتما به فکر یک استراتژی فرار باشید، حتما…

تکنیک شماره 4 : زمانتان را بلوکه کنید.
برنامه زمانی اکثر مردم پر است از قرارهایی که با دیگران دارند. اما افراد موفق برنامه زمانی دارند که حاوی قرارهای از پیش تعیین شده و غیرقابل تغییری با خودشان و کارشان است. برای هر ماه کارهایی که باید 100% انجام شوند را تعیین کنید.

برای مثال تمام تماس هایتان را جمع کنید و در یک تمام آنها را انجام دهید. دیگر هیچ برنامه خارجی در آن روز نگنجانید. اینطور وقتتان فوق العاده آزاد خواهد شد و تمرکزتان هرچه بیشتر بر روی کارهای روزانه تان خواهد بود.

تکنیک شماره 5 :  از "اوقات بیکاری" تان سود ببرید
امروزه همیه چیز پرتابل است. شما می توانید یک سمینار را آنلاین شرکت کنید، یا سی دی و دی وی دی کنسرتی را که می خواهید بروید تهیه کنید. تمام کتاب ها را می توانید به صورت الکترونیکی مطالعه کنید. همیشه یادتان باشد هرکجا که می روید یک کتاب همراهتان باشد.هیچ بهانه ای برای وقت بیکاری تان نیست وقتی در فرودگاه منتظرید یا در سالن انتظار منتظرید.

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)