تبلیغ موفق
شاید سالهاست كه برای كسب و كارتان زحمت میكشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یك نام آشنا نشدهاید. ممكن است فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه میدهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه میكنید. گناه ناآشنا بودن محصولتان را بر گردن خط تولید یا مجموعهای كه سازماندهی كردهاید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید كه هیچ وقت با صدای بلند نام كسب و كار و قدرت خارقالعادهاش را به زبان نیاوردهاید. تلاش ما در این صفحات همین است، اینكه به شما پرقدرتترین بلندگوی جهان را هدیه كنیم تا تنها با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، بتوانید موفقیت كسب و كارتان را به توان ده برسانید.
هدف تبليغات اين است كه با كمترين هزينه بيشترين مخاطبان را جذب كنيد. اگر اين مهم به درستي انجام شود تبليغات، موفقيت كسب و كار شما را به همراه خواهد داشت.
تبلیغات را می توان بر اساس هدف آنها به سه طبقه تقسیم نمود :
• تبلیغات آگاه کننده و اطلاع دهنده
نظیر اطلاع رسانی درباره ی محصولی جدید، پیشنهاد استفاده های جدیدی از محصول، مطلع کردن بازار درباره ی تغییر در قیمت، شرح چگونگی کاربرد محصول، توصیف خدمات موجود، تصحیح برداشت های غلط و رفع شایعات، کاهش نگرانی و ترس مصرف کنندگان و ایجاد تصویری مثبت برای شرکت.
• تبلیغات ترغیب کننده
نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص، تشویق به خرید مارک شرکت بجای مارک خریداری شده، تغییر استنباط های مشتریان از ویژگی های محصول، ترغیب مشتریان به خرید « امروز » به جای « فردا » و ترغیب مشتریان به پذیرش فروشندگان شرکت در آینده.
• تبلیغات یادآوری کننده
نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد، مانند شرکت های بیمه، یادآوری محل خرید محصول به مشتریان، مانند تغییر دادن شعبه، محل شرکت یا فروشگاه ها یادآوری موقع خرید در زمان های خارج از فصل به مشتریان، شامل بعضی از تخفیف های فصلی، حراج ها و امتیازات، و حفظ یا تداوم ارتباط مشتری با محصول و شرکت.
هنگامی که محصول جدیدی به بازار معرفی می شود و هدف ایجاد تقاضای اولیه است، آگهی آگاه کننده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
زمانی که رقابت افزایش می یابد و هدف ایجاد تقاضای انتخابی است، آگهی متقاعد کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
زمانی که محصولی در منحنی عمر خود در مرحله بلوغ قرار می گیرد و هدف این است که مصرف کننده درباره آن محصول به طور مداوم فکر کند، آگهی یادآوری کننده مورد استفاده قرار می گیرد .
همیشه در تبلیغات خود سعی کنید با مشاوران این حوزه مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تبلیغ و موثر ترین آن را انتخاب نمایید.